☯☼☯ SEO and Non-SEO (Science-Education-Omnilogy) Forum ☯☼☯



☆ ☆ ☆ № ➊ Omnilogic Forum + More ☆ ☆ ☆

Your ad here just for $2 per day!

- - -

Your ads here ($2/day)!

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Nadia

Pages: [1] 2 3 4
1
Other topics / 0.000000000000000000247
« on: April 27, 2022, 02:47:13 AM »

0.000000000000000000247


Hi there, everyone! Well, do you know what is 0.000000000000000000247? If you don't, I will tell you. 0.000000000000000000247 second, also known as 247 zeptoseconds is the short period of time (it is how long does it takes a single particle of light to pass through a molecule of hydrogen). Physicists have measured the shortest span of time ever. And this is it -- 0.000000000000000000247 second (a.k.a 247 zeptoseconds).

2
Social network | SEO - Social network / Stephen King's dinner recipe
« on: April 22, 2022, 03:36:39 PM »

The Stephen King's dinner recipe


Did you know about the Stephen King's dinner recipe from Twitter? Here it is: Dinner: Get a nice salmon filet at the supermarket, not too big. Put some olive oil and lemon juice on it. Wrap it in damp paper towels. Nuke it in the microwave for 3 minutes or so. Eat it. Maybe add a salad." (https://twitter.com/StephenKing/)

King is an American author of horror, supernatural fiction, suspense, crime, science-fiction, and fantasy novels.

3
Other languages / По Коледа стават чудеса?
« on: December 23, 2018, 04:26:49 AM »

По Коледа стават чудеса? (На Коледа стават чудеса?)


По Коледа (или на Коледа) стават ли чудеса? (според вас) :)

4
Other languages / Красотийки
« on: November 15, 2018, 03:04:11 AM »

Красотийки


Как може тук да няма тема за красотийки? ;D

Прости, нежни и красиви.  :-* :-* :-* You need to attribute the author (By Bill Ebbesen - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15751092)

5
Спорим с един човек. Тя ми казва че само си губя (с години :P) времето като сърфирам из нета, чета, събирам си по-интересни неща и гледам много картинки, видео...

Времето се губи каквото и да го правиш, но като много сърфираме в нета не ставаме ли и по-умни? Аз не знам ако нямах нет дали щях да науча толкова много неща. В книгите има, но там трябва да прелистиш всичко че да научиш нещо и става бавно. А в нета попадаш толкова бързо на толкова много неща. Не знам дали ме разбирате какво мисля. :)

6
Other languages / Извънземните
« on: November 14, 2018, 04:04:54 AM »
Извънземните.

Мисля такава тема, че няма досега, но много пъти хората са писали за извънземните.

Има раздел за обсъждане на екзобиология, уфология (НЛО) и извънземни http://www.seo-forum-seo-luntan.com/ufo/ обаче е на англ. ез. и затова реших да направя темка на български.

Имам под ръка разни материали от преди, но са разхвърляни. Докато подредя нещо може да почвате с вашите неща. ;D

 

7
Другое / Уроки немецкого языка
« on: November 02, 2018, 02:31:24 AM »

Уроки немецкого языка




   DAS MÄNNLICHE GESCHLECHT DER SUBSTANTIVE

   Übung 1
   der Mann (мужчина), der Norden (север), der Dollar (доллар), der Pirol (иволга), der Donnerstag (четверг), die Elster (сорока), der April (апрель), der Herbst (осень), der Biber (хомяк), der Fink (зяблик), die Schwalbe (ласточка), der Orkan (ураган), der Vater (отец), der Elephant (слон), die Sardelle (анчоус), das Wiesel (ласка), der Januar (январь), die Wache (охрана), der Osten (восток), der Schwan (лебедь), der Mittag (полдень), der Kondor (кондор), der Kalk (сода), der Frost (мороз), der Fasan (фазан), der Taifun (тайфун), der Morgen (утро), die Sprotte (шпрот), der Regen (дождь), der Lachs (лосось), der Tiger (тигр), der Gepard (гепард), die Krone (корона), der Planet (планета), die Taube (голубь), der Direktor (директор), die Kreide (мел), der Süden (юг), der Tau (роса), der Schirokko (сирокко), die Dohle (галка), der Wels (сом), der Tornado (торнадо), der Abend (вечер), die Ordonnanz (ординарец), der Dienstag (вторник), der Sommer (лето), der Nebel (туман), das Krokodil (крокодил), der März (март), das Reptil (рептилия), der Spatz (воробей), der Winter (зима), der Pfennig (пфенниг), der Westen (запад), der Zeisig (чиж), der Basalt (базальт), die Schmerle (голец), der Kiebitz (чибис), die Gans (гусь), der Hagel (град), der Hai (акула), die Forelle (форель), der Mazda (Мазда), der Sturm (шторм), der Opel (Опель), der Frühling (весна), der Taler (талер), der Hurrikan (ураган), der Bodensee (Боденское озеро), der Lenz (весна), der Brocken (кусок), die Nachtigall (соловей), der Uhu (сова), der Karpfen (карп), der Euro (евро), der Lira (лира), der Blitz (молния), das Bries (вилочковая железа), die Perle (жемчужина), der Vormittag (утро), die Karausche (карась), der Passat (пассат), der Honda (Хонда), der Uranus (Уран), der Mittwoch (среда), der Hauch (вздох), das Tibet (Тибет), der Pinguin (пингвин), der Schnee (снег), der Reif (иней), das Frühjahr (весна), der Dunst (дымка), der Mars (Марс), der Nachmittag (обед), der Februar (февраль), der Wein (вино), der Renault (Рено), die Nacht (ночь), der Großglockner (Гросглоккнер), der Fichtelberg (Фихтельберг), der Donner (гром), der Cocktail (коктейль), der Granit (гранит), der Orion (Орион), der Atlantik (Атлантический океан), der Harz (Гарц)

   Übung 2
   die Mutter (мать) — der Vater (отец)
   die Schwester (сестра) — der Bruder (брат)
   die Nichte (племянница) — der Neffe (племянник)
   die Tante (тётя) — der Onkel (дядя)
   die Tochter (дочь) — der Sohn (сын)
   die Großmutter (бабушка) — der Großvater (дедушка)
   die Cousine (двоюродная сестра) — der Cousin (двоюродный брат)
   die Oma (бабушка) — der Opa (дедушка)
   die Schwiegermutter (свекровь) — der Schwiegervater
   die Schwiegertochter (невестка) — der Schwiegersohn (зять)
   die Enkelin (внучка) — der Enkel (внук)

   Übung 3
   die Verkäuferin (продавщица) — der Verkäufer (продавец)
   die Ärztin (врачиха) — der Arzt (врач)
   die Friseuse (парикмахерша) — der Friseur (парикмахер)
   die Sekretärin (серетарша) — der Sekretär (секретарь)
   die Leiterin (руководительница) — der Leiter (руководитель)
   die Dichterin (поэтесса) — der Dichter (поэт)
   die Journalistin (журналистка) — der Journalist (журналист)
   die Lehrerin (учительница) — der Lehrer (учитель)
   die Bäuerin (строительница) — der Bauer (строитель)
   die Sportlerin (спортсвумен) — der Sportler (спортсмен)
   die Köchin (повариха) — der Koch (повар)
   die Kauffrau (бизнесвумен) — der Kaufmann (бизнесмен)
   die Rechtsanwältin (адвокатка) — der Rechtsanwalt (адвокат)
   die Schneiderin (портная) — der Schneider (портной)
   die Direktorin (директрисса) — der Direktor (директор)
   die Lektorin (лектрисса) — der Lektor (лектор)
   die Bibliothekarin (библиотекарша) — der Bibliothekar (библиотекарь)

   Übung 4
   die Katze (кошка) — die Kater (кот)
   die Kuh (корова) — der Stier (бык)
   die Elephantenkuh (слониха)— der Elephant (слон)
   die Wölfin (волчица) — der Wolf (волк)
   die Sau (свинья) — der Keiler (кабан)
   die Stute (лошадь) — der Hengst (конь)
   die Ziege (коза) — der Bock (козёл)
   die Bärin (медведица) — der Bär (медведь)
   die Löwin (львица) — der Löwe (лев)
   die Hündin (собака) – der Hund (пёс)
   die Henne (курица) — der Hahn (петух)
   die Ente (утка) — der Erpel (селезень)

   Übung 5
   1. der Eifel (Айфель), der Harz (Гарц), der Kyffhäuser (Кифхойзер), der Rhön (Рён), der Taunus (Таунус)
   2. der Audi (Ауди), der Citroën (Ситроэн), der Opel (Опель), der Peugeot (Пежо), der Volkswagen (Фольксваген)
   3. der Aal (угорь), der Äsche (хариус), der Butt (речная камбала), der Hai (акула) der Hecht (щука)
   4. der Adler (орёл), der Eichelhäher (сойка), der Kanarienvogel (канарейка), der Specht (дятел), der Strauß (страус)
   5. der Erpel (селезень), der Hahn (петух), der Kuckuck (кукушка), der Spatz (воробей), der Storch (аист)
   6. der Dollar (доллар), der Euro (евро), der Franc (франк), der Gulden (гульден), der Rubel (рубль)

   Übung 6
   grüßen (приветствовать) — der Gruß (приветствие)
   schreiten (ходить) — der Schritt (шаг)
   küssen (целовать) — der Kuss (поцелуй)
   verstehen (понимать) — der Verstand (причина, мнение)
   betreiben (браться за) — der Betrieb (предприятие, фирма)
   handeln (торговать, иметь дело с) — der Handel (торговля)
   laufen (бежать) — der Lauf (бег, протяжение)
   blicken (взглянуть) — der Blick (взгляд)
   danken (благодарить) — der Dank (благодарность)
   gehen (идти) — der Gang (походка)
   springen (прыгать) — der Sprung (прыжок)
   siegen (побеждать) — der Sieg (победа)
   brechen (ломать) — der Bruch (поломка, авария)
   fallen (падать) — der Fall (падение, падеж)

   Übung 7
   kennen (знать) — der Kenner (знаток)
   programmieren (программировать) — der Programmierer (программист)
   singen (петь) — der Singer (певец)
   kassieren (работать на кассе) — der Kassierer (кассир)
   lehren (учить) — der Lehrer (учитель)
   wecken (будить) — der Wecker (будильник)
   reden (говорить, разговаривать) — der Reder (говорящий)
   fahren (ехать) — der Fahrer (водитель)
   laufen (бегать, бежать) — der Läufer (атлет)
   übersetzen (переводить) — der Übersetzer (письменный переводчик)
   dolmetschen (переводить) — der Dolmetsch (переводчик-синхронист)
   erfinden (изобретать) — der Erfinder (изобретатель)
   arbeiten (работать) — der Arbeiter (рабочий)
   lesen (читать) — der Leser (читатель)
   helfen (помогать) — der Helfer (помощник)
   leiten (руководить) — der Leiter (руководитель)
   schwimmen (плавать, плыть) — der Schwimmer (пловец)
   malen (красить, рисовать) — der Maler (маляр, художник)
   besuchen (посещать) — der Besucher (посетитель)
   teilnehmen (участвовать) — der Teilnehmer (участник)
   kämpfen (бороться) — der Kämpfer (борец)
   sprechen (говорить, разговаривать) — der Sprecher (говорящий)
   dichten (сочинять стихи) — der Dichter (поэт)
   fliegen (летать) — der Flieger (лётчик, пилот)
   interpretieren (толковать) — der Interpretierer (толкователь)
   drehen (поворачивать) — der Dreher (токарь)

   Übung 8
   abonnieren (подписываться) — der Abonnent (подписчик)
   studieren (учиться) — der Student (студент)
   absolvieren (оканчивать учебное заведение) — der Absolvent (выпускник)
   dirigieren (дирижировать) — der Dirigent (дирижёр)
   assistieren (помогать) — der Assistent (ассистент, помощник)
   opponieren (выступать роли в оппозиции)— der Opponent (оппонент)
   interessieren (быть заинтересованным, заинтересовать) — der Interessent (заинтересованное лицо)
   korrespondieren (переписываться) — der Korrespondent (корреспондент)
   konkurrieren (конкурировать) — der Konkurrent (конкурент)
   präsidieren (председательствовать) — der Präsident (председетель, президент)
   produzieren (производить) — der Produzent (производитель)
   referieren (докладывать) — der Referent (докладчик)

   Übung 9
   debütieren (дебютировать) — der Debütant (дебютант)
   demonstrieren (демонстрировать) — der Demonstrant (демонстрант)
   emigrieren (эмигрировать) — der Emigrant (эмигрант)
   gratulieren (поздравлять) — der Gratulant (поздравитель)
   intrigieren (интриговать) — der Intrigant (интригант)
   kommandieren (командовать) — der Kommandant (командир)
   repräsentieren (представлять) — der Repräsentant (представитель)
   informieren (информировать) — der Informant (информатор)
   musizieren (заниматься музыкой) — der Musikant (музыкант)
   spekulieren (спекулировать) — der Spekulant (спекулянт)

   Übung 10
   die Philologie (филология) — der Philologe (филолог)
   die Biologie (биология) — der Biologe (биолог)
   die Geologie (геология) — der Geologe (геолог)
   die Dermatologie (дерматология) — der Dermatologe (дерматолог)
   die Onkologie (онкология) — der Onkologe (онколог)
   die Psychologie (психология) — der Psychologe (психолог)
   die Theologie (теология) — der Theologe (теолог)
   die Soziologie (социология)— der Soziologe (социолог)
   die Archäologie (археология) — der Archäologe (археолог)
   die Mathematik (математика) — der Mathematiker (математик)
   die Chemie (химия) — der Chemiker (химик)
   die Mechanik (механика) — der Mechaniker (механик)
   die Graphik (графика) — der Graphiker (графический дизайнер)
   die Politik (политика) — der Politiker (политик)


   DAS WEIBLICHE GESCHLECHT DER SUBSTANTIVE

   Übung 1
   die Ameise (муравей), die Frau (женщина), die Stachelbeere (крыжовник), die Tomate (помидор), die Dahlie (георгин), der Käfer (жук), das Maiglöckchen (ландыш), die Palme (пальма), die Direktorin (директрисса), der Panther (пантера), die Mutter (мать), der Baobab (баобаб), die Brombeere (ежевика), die Henne (курица), das Veilchen (фиалка), die Aprikose (абрикос), die Schwester (сестра), die Hummel (шмель), die Nelke (гвоздика), das Vergissmeinnicht (незабудка), die Karotte (морковка), die Nichte (племянница), die Feige (фига), die Tante (тётя), der Kakerlak (таракан), das Mädel (девочка), das Schaf (овца), die Milbe (клещ), die Tulpe (тюльпан), der Lavendel (лаванда), die Johannisbeere (смородина), die Petersilie (петрушка), der Paprika (паприка, перец), die Dattel (финик), der Apfel (яблоко), die Begonie (бегония), die Aster (астра), die Grapefruit (грейпфрут), die Birke (берёза), die Bärin (медведица), das Radieschen (редис), die Libelle (стрекоза), die Rechtsanwältin (адвокатша), die Großmutter (бабушка), die Birne (груша), die Margerite (поповник), die Apfelsine (апельсин), die Ziege (коза), die Cousine (двоюродная сестра), die Seine (Сена), die Neiße (Ныса), die Moosbeere (клюква), der Rettich (редька), das Huhn (курица), die Geranie (герань) , das/die Orange (апельсин), die Möhre (морковь), der Floh (блоха), die Papaya (папайя), die Ente (утка), der Amazonas (Амазонка), die Esche (ясень), die Weser (Везер), die Kuh (корова), die Oma (бабушка), der Kohl (капуста), die Biene (пчела), der Spargel (спаржа), die Wespe (пчела), die Erbse (горох), der Knoblauch (чеснок), die Küchenschabe (таракан), die Himbeere (малина), die Zwiebel (лук), die Schwiegermutter (свекровь), die Pflaumen (слива), die Mücke (мошка), der Zucchini (кабачок), der Nil (Нил), die Kirsche (вишня), die Grille (сверчок), die Havel (Хафель), die Moldau (Влтава, Молдавия), die Sau (свинья), der Schmetterling (бабочка, мотылёк), die Saale (Зале), das Wiesel (ласка), der Dill (укроп), das Schneeglöckchen (подснежник), die Blaubeere (черника), die Ananas (ананас), das Weib (баба), das Reh (косуля), die Hagebutte (шиповник), das Mädchen (девочка), die Preiselbeere (брусника), die Spinne (паучиха), der Inn (Инн), der Flieder (сирень), die Schwiegertochter (невестка), die Mosel (Мозель), der Pfeffer (перец), die Walderdbeere (земляника), die Melone (дыня), der Ahorn (клён), der Rhein (Рейн), die Enkelin (внучка), das Tausendschönchen (маргаритка), die Eiche (дуб), die Rübe (репа), die Mango (манго), die Aubergine (баклажан), der Pfirsich (персик), die Themse (Темза), die Narzisse (нарцисс), die Erdbeere (клубника), das Gänseblümchen (маргаритка), die Nachbarin (соседка), die Kiwi (киви), die Gurke (огурец), der Missouri (Миссури), die Köchin (повариха), der Main (Майн), das Skorpion Fräulein (скорпион), der Mohn (мак), die Zitrone (лимон), die Linde (лайм), das Schwein (свинина), die Banane (банан), der Kaktus (кактус), die Lilie (лилия), die Fliege (муха), die Kartoffel (картофель), der Lauch (лук-порей), die Verkäuferin (продавщица), der Kürbis (тыква), die Freundin (подруга), die Bohne (фасоль), die Spree (Шпрее), die Gladiole (гладиолус), die Mohrrübe (морковь), die Heidelbeere (черника), der Löwenzahn (одуванчик), die Oder (Одра), die Vogelbeere (рябина), der Mississippi (Миссисипи), der Lorbeer (лавр), die Newa (Нева), die Mandarine (мандарин), die Rose (роза), die Weintraube (виноград), der Neckar (Неккар), die Papaya (папайя)

   Übung 2
   der Vater (отец) — die Mutter (мать)
   der Neffe (племянник) — die Nichte (племянница)
   der Onkel (дядя) — die Tante (тётя)
   der Großvater (дедушка) — die Großmutter (бабушка)
   der Vetter (двоюродный брат) — die Vetterin (двоюродная сестра)
   der Opa (дедушка) — die Oma (бабушка)
   der Bruder (брат) — die Schwester (сестра)
   der Schwiegervater (свёкр) — die Schwiegermutter (свекровь)
   der Sohn (сын) — die Tochter (дочь)
   der Schwiegersohn (зять) — die Schwiegertochter (невестка)
   der Enkel (внук) — die Enkelin (внучка)

   Übung 3
   der Verkäufer (продавец) — die Verkäuferin (продавщица)
   der Kaufmann (покупатель) — die Kauffrau (покупательница)
   der Arzt (врач) — die Ärztin (врачиха)
   der Direktor (директор) — die Direktorin (директрисса)
   der Koch (повар) — die Köchin (повариха)
   der Friseur (парикмахер) — die Friseuse (парикмахерша)
   der Sekretär (секретарь) — die Sekretärin (серетарша)
   der Leiter (руководитель) — die Leiterin (руководительница)
   der Dichter (поэт) — die Dichterin (поэтесса)
   der Journalist (журналист) — die Journalistin (журналистка)
   der Lehrer (учитель) — die Lehrerin (учительница)
   der Bibliothekar (библиотекарь) — die Bibliothekarin (библиотекарша)
   der Schneider (портной) — die Schneiderin (портная)
   der Bauer (строитель) — die Bäuerin (строительница)
   der Sportler (спортсмен)— die Sportlerin (спортсвумен)
   der Rechtsanwalt (адвокат) — die Rechtsanwältin (адвокатка)
   der Lektor (лектор) — die Lektorin (лектрисса)

   Übung 4
   der Kater (кот) — die Katze (кошка)
   der Bär (медведь) — die Bärin (медведица)
   der Löwe (лев) — die Löwin (львица)
   der Hase (заяц) — die Häsin (зайчиха)
   der Elephant (слон) — die Elephantenkuh (слониха)
   der Gepard (гепард) — die Gepardin (гепардка)
   der Wolf (волк) — die Wölfin (волчица)
   der Fuchs (лис) — die Füchsin (лисица)
   der Stier (бык) — die Kuh (корова)
   der Hengst (конь) — die Stute (лошадь)
   der Hund (пёс) — die Hündin (собака)
   der Keiler (кабан) — die Sau (свинья)

   Übung 5
   1. die Mosel (Мозель), die Neiße (Ныса), die Oder (Одра), die Spree (Шпрее), die Weser (Везер)
   2. die Erdbeere (клубника), die Kirsche (вишня), die Stachelbeere (крыжовник), die Vogelbeere (рябина), die Weintraube (виноград)
   3. die Birne (груша), die Gurke (огурец), die Mandarine (мандарин), die Papaya (папайя), die Tomate (помидор)
   4. die Birke (берёза), die Eiche (дуб), die Esche (ясень), die Fichte (ель), die Föhre (сосна)
   5. die Karotte (морковь), die Kartoffel (картофель), die Kürbis (тыква), die Mohrrübe (морковь), die Rübe (репа)
   6. die Ameise (муравей), die Biene (пчела), die Fliege (муха), die Grille (сверчок), die Küchenschabe (таракан)

   Übung 6
   fahren (ехать)— die Fahrt (путешествие)
   mögen (мочь) — die Macht (мощь)
   gebären (рожать) — die Geburt (рождение)
   nähen (зашивать, шить) — die Naht (шов)
   schreiben (писать) — die Schrift (шрифт)
   tragen (носить) — die Tracht (народный костюм)
   können (мочь) — die Kunst (искусство)
   ankommen (прибывать) — die Ankunft (прибытие)
   antworten (отвечать) — die Antwort (ответ)
   sehen (видеть) — die Sicht (вид, зрение)
   laden (грузить) — die Last (груз)
   tun (делать) — die Tat (действие, поступок)
   schlagen (бить) — die Schlacht (битва)
   graben (копать) — die Gruft (могила)

   Übung 7
   sprechen (говорить, разговаривать) — die Sprache (язык)
   lieben (любить) — die Liebe (любовь)
   fragen (спрашивать) — die Frage (вопрос)
   lehren (учить) — die Lehre (урок, учение)
   liegen (лежать) — die Lage (положение), die Liege (лежанка)
   folgen (следовать) — die Folge (последствие)
   aussprechen (произносить) — die Aussprache (произношение)
   sorgen (заботиться) — die Sorge (забота)
   klagen (жаловаться) — die Klage (жалоба)
   pflegen (заботиться о больном) — die Pflege (забота о больном)
   suchen (искать) — die Suche (поиск)
   sich rächen (мстить) — die Rache (месть)
   reden (говорить, разговаривать) — die Rede (речь)
   blühen (цвести) — die Blühe (цветение)

   Übung 8
   stark (сильный) — die Stärke (сила)
   schwach (слабый) — die Schwäche (недостаток, слабость)
   gut (хороший) — die Gute (доброта)
   weit (далёкий) — die Weite (даль)
   breit (широкий) — die Breite (ширина, широта)
   lang (длинный, долгий) — die Länge (длина, долгота, продолжительность)
   kurz (короткий, краткий) — die Kürze (краткость)
   hoch (высокий) — die Höhe (высота)
   groß (большой) — die Größe (размер)
   treu (верный) — die Treue (верность)
   kalt (холодный) — die Kälte (холод)
   hart (твёрдый, трудный) — die Härte (невзгода, твёрдость)

   Übung 9
   üben (упражняться) — die Übung (упражнение)
   besprechen (обсуждать) — die Besprechung (обсуждение)
   ordnen (организовывать, упорядочивать) — die Ordnung (порядок)
   erfüllen (исполнять) — die Erfüllung (исполнение)
   absolvieren (заканчивать профессиональное или высшее учебное заведение) — die Absolvierung (окончание профессионального или высшего учебного заведения)
   herstellen (производить) — die Herstellung (производство)
   übersetzen (переводить) — die Übersetzung (перевод)
   leisten (успешно действовать) — die Leistung (достижение)
   wiederholen (повторять) — die Wiederholung (повторение)
   fortsetzen (продолжать) — die Fortsetzung (продолжение)
   eröffnen (открывать) — die Eröffnung (начало, открытие)
   erfinden (изобретать) — die Erfindung (изобретение)
   sich erholen (отдыхать) — die Erholung (отдых)
   sammeln (собирать) — die Sammlung (коллекция)
   erfahren (узнавать) — die Erfahrung (опыт)
   prüfen (проверять) — die Prüfung (проверка, экзамен)
   anwenden (использовать) — die Anwendung (использование)
   beraten (советовать) — die Beratung (совет)

   Übung 10
   das Land (земля, страна) — die Landschaft (ландшафт)
   der Wirt (хозяин) — die Wirtschaft (хозяйство, экономика)
   der Bruder (брат) — die Bruderschaft (братство)
   der Freund (друг) — die Freundschaft (дружба)
   der Feind (враг) — die Feindschaft (вражда)
   der Herr (господин) — die Herrschaft (господство)
   der Partner (партнёр) — die Partnerschaft (партнёрство)
   die Mutter (мать) — die Mutterschaft (материнство)
   der Vater (отец) — die Vaterschaft (отцовство)
   wissen (знать) — die Wissenschaft (наука)
   bereit (готовый) — die Bereitschaft (готовность)
   bekannt (известный) — die Bekanntschaft (знакомство)

   Übung 11
   klar (ясный) — die Klarheit (ясность)
   schön (красивый) — die Schönheit (красота)
   sicher (безопасный) — die Sicherheit (безопасность)
   richtig (правильный) — die Richtigkeit (правильность)
   möglich (возможный) — die Möglichkeit (возможность)
   neu (новый) — die Neuheit (новизна, новинка)
   fähig (способный) — die Fähigkeit (способность)
   frei (свободный) — die Freiheit (свобода)
   wichtig (важный) — die Wichtigkeit (важность)
   wirklich (действительный) — die Wirklichkeit (действительность)
   notwendig (необходимый) — die Notwendigkeit (необходимость)
   krank (больной) — die Krankheit (болезнь)
   flüssig (жидкий) — die Flüssigkeit (жидкость)
   schwierig (трудный) — die Schwierigkeit (трудность)

   Übung 12
   der Philologe (филолог) — die Philologie (филология) — Ich hasse Philologie. (Я ненавижу филологию.)
   der Biologe (биолог) — die Biologie (биология) — Ich hasse Biologie. (Я ненавижу биологию.)
   der Geologe (геолог) — die Geologie (геология) — Ich hasse Geologie. (Я ненавижу геологию.)
   der Dermatologe (дерматолог) — die Dermatologie (дерматология) — Ich hasse Dermatologie. (Я ненавижу дерматологию.)
   der Onkologe (онколог) — die Onkologie (онколог) — Ich hasse Onkologie. (Я ненавижу онкологию.)
   der Psychologe (психолог) — die Psychologie (психология) — Ich hasse Psychologie. (Я ненавижу психологию.)
   der Theologe (теолог) — die Theologie (теология) — Ich hasse Theologie. (Я ненавижу теологию.)
   der Soziologe (социолог) — die Soziologie (социология) — Ich hasse Soziologie. (Я ненавижу социологию.)
   der Archäologe (археолог) — die Archäologie (археология) — Ich hasse Archäologie. (Я ненавижу археологию.)
   der Pädagoge (педагог) — die Pädagogik (педагогика) — Ich hasse Pädagogik. (Я ненавижу педагогику.)
   der Mathematiker (математик) — die Mathematik (математика) — Ich hasse Mathematik. (Я ненавижу математику.)
   der Physiker (физик) — die Physik (физика) — Ich hasse Physik. (Я ненавижу физику.)
   der Chemiker (химик) — die Chemie (химия) — Ich hasse Chemie. (Я ненавижу химию.)
   der Mechaniker (механик) — die Mechanik (механика) — Ich hasse Mechanik. (Я ненавижу механику.)
   der Graphiker (графический дизайнер) — die Graphik (графика) — Ich hasse Graphik. (Я ненавижу графику.)
   der Politiker (политик) — die Politik (политика) — Ich hasse Politik. (Я ненавижу политику.)
   der Lyriker (лирик) — die Lyrik (лирика) — Ich hasse Lyrik. (Я ненавижу лирику.)
   der Journalist (журналист) — die Journalistik (журналистика) — Ich hasse Journalistik. (Я ненавижу журналистику.)
   der Kritiker (критик) — die Kritik (критика) — Ich hasse Kritik. (Я ненавижу критику.)
   der Wissenschaftler (экономист) — die Wissenschaft (экономика) — Ich hasse Wissenschaft. (Я ненавижу экономику.)


   DAS SÄCHLICHE GESCHLECHT DER SUBSTANTIVE

   Übung 1
   das Pferd (лошадь), die Pfalz (Пфальц), die Ukraine (Украина), das Japan (Япония), die Krim (Крым), das/der Irak (Ирак), das Reh (косуля), die Slowakei (Словакия), das Griechenland (Греция), die Antarktis (Антарктика), der Welpe (щенок), das Eisen (железо), die Normandie (Нормандия), das Jod (йод), das Rebhuhn (куропатка), die Bretagne (Бретония), die Arktis (Арктика), das Berlin (Берлин), das Rheinland (Рейнланд), das Kamel (верблюд), das Pfund (фунт), die Bronze (бронза), das Europa (Европа), der Kilometer (километр), das Fohlen (жеребёнок), das Dresden (Дрезден), die Stunde (час), das/der Jemen (Йемен), das Schaf (овца), die Schweiz (Швейцария), das Australien (Австралия), die Philippinen (Филиппины), das Lamm (ягнёнок), der Wasserstoff (водород), das/der Sudan (Судан), das Gold (золото), das Amerika (Америка), der Panther (пантера), die Lausitz (Лужица), das Ariel (Ариэль), das Ferkel (поросёнок), die USA (США), das Persil (Персил), die Minute (минута), das Küken (цыплёнок), der Frischling (дикий поросёнок), das Zinn (олово), Das/Der Haag (Гаага), die Niederlande (Нидерланды), das/der Iran (Иран), das Kupfer (медь), das Zink (цинк), das Krokodil (крокодил), die Türkei (Турция), das Huhn (курица), die Tonne (тонна), der Schwefel (сера), die Riviera (Ривьера), das Frankreich (Франция), der Stahl (сталь), der Phosphor (фосфор), die Meile (миля), das Gramm (грамм), der Zentner (центнер), das/der Libanon (Ливан), das Schwein (свинья), das Rügen (Рюген), der Igel (ёж), der Sauerstoff (кислород), die Vereinigte Arabische Emirate (Объединённые Арабские Эмираты), das Aspirin (аспирин), das Kilo (кило), das Bonn (Бонн), die Mongolei (Монголия), das Italien (Италия), das Messing (латунь), das Afrika (Африка), das Chlor (хлор), die Sekunde (секунда), das Insulin (инсулин), das Kilowatt (киловатт), das Dutzend (дюжина), der Stickstoff (азот), das Silber (серебро)

   Übung 2
   der Mensch (человек) — das Kind (ребёнок)
   das Pferd (лошадь) — das Fohlen (жеребёнок)
   das Schwein (свинья) — das Ferkel (поросёнок)
   das Huhn (курица) — das Küken (цыплёнок)
   das Schaf (овца) — das Lamm (ягнёнок)

   Übung 3
   1. das Chlor (хлор), das Gold (золото), das Jod (йод), das Silber (серебро), das Zink (цинк)
   2. das Deutschland (Германия), das Frankreich (Франция), das Griechenland (Греция), das Italien (Италия), das Österreich (Австрия)
   3. das Ägypten (Египет), das Äthiopien (Эфиопия), das Algerien (Алжир), das Libyen (Ливия), das Mauretanien (Мавритания)
   4. das China (Китай), das Japan (Япония), das Nordkorea (Северная Корея), das Südkorea (Южная Корея), das Vietnam (Вьетнам)
   5. das El Salvador (Сальвадор), das Guatemala (Гватемала), das Kanada (Канада), das Mexiko (Мексика), das Nicaragua (Никарагуа)
   6. das Argentinien (Аргентина), das Brasilien (Бразилия), das Chile (Чили), das Ecuador (Эквадор), das Kolumbien (Колумбия)

   Übung 4
   Deutschland (Германия) — Die Hauptstadt Deutschlands ist Berlin. (Столица Германии — Берн.)
   Frankreich (Франция) — Die Hauptstadt Frankreichs ist Paris. (Столица Франции — Париж.)
   Russland (Россия) — Die Hauptstadt Russlands ist Moskau. (Столица России — Москва.)
   Niederlande (Нидерланды) — Die Hauptstadt der Niederlande ist Amsterdam. (Столица Нидерландов — Амстердам.)
   USA (США) — Die Hauptstadt der USA ist Washington, D.C. (Столица США — Вашингтон, округ Колумбия.)
   Ungarn (Венгрия) — Die Hauptstadt Ungarns ist Budapest. (Столица Венгрии — Будапешт.)
   Kanada (Канада) — Die Hauptstadt Kanadas ist Ottawa. (Столица Канады — Оттава.)
   China (Китай) — Die Hauptstadt Chinas ist Peking. (Столица Китая — Пекин.)
   Ägypten (Египет) — Die Hauptstadt Ägyptens ist Kairo. (Столица Египта — Каир.)
   Großbritannien (Великобритания) — Die Hauptstadt Großbritanniens ist London. (Столица Великобритании — Лондон.)
   Japan (Япония) — Die Hauptstadt Japans ist Tokio. (Столица Японии — Токио.)
   Rumänien (Румыния) — Die Hauptstadt Rumäniens ist Bukarest. (Столица Румынии — Бухарест.)
   Ukraine (Украина) — Die Hauptstadt der Ukraine ist Kiew. (Столица Украины — Киев.)
   Österreich (Австрия) — Die Hauptstadt Österreichs ist Wien. (Столица Австрии — Вена.)
   Dänemark (Дания) — Die Hauptstadt Dänemarks ist Kopenhagen. (Столица Дании — Копенгаген.)
   Schweiz (Швейцария) — Die Hauptstadt der Schweiz ist Bern. (Столица Швецарии — Берн.)
   Schweden (Швеция) — Die Hauptstadt Schwedens ist Stockholm. (Столица Швеции — Стокгольм.)
   Spanien (Испания) — Die Hauptstadt Spaniens ist Madrid. (Столица Испании — Мадрид.)
   Finnland (Финляндия) — Die Hauptstadt Finnlands ist Helsinki. (Столица Финляндии — Хельсинки.)
   Israel (Израиль) — Die Hauptstadt Israels ist Tel Aviv. (Столица Израиля — Тель-Авив.)
   Luxemburg (Люксембург) — Die Hauptstadt Luxemburgs ist Luxemburg. (Столица Люксембурга — Люксембург.)
   Norwegen (Норвегия) — Die Hauptstadt Norwegens ist Oslo. (Столица Норвегии — Осло.)
   Türkei (Турция) — Die Hauptstadt der Türkei ist Istanbul. (Столица Турции — Стамбул.)

   Übung 5
   leben (жить) — das Leben (жизнь)
   fahren (ехать) — das Fahren (езда)
   lesen (читать) — das Lesen (чтение)
   schreiben (писать) — das Schreiben (письмо)
   tragen (носить) — das Tragen (носка)
   ankommen (прибывать) — das Ankommen (прибытие)
   antworten (отвечать) — das Antworten (ответ)
   sehen (видеть)— das Sehen (видение)
   laufen (бегать, бежать) — das Laufen (бег)
   essen (есть) — das Essen (еда)
   springen (прыгать) — das Springen (прыжок)
   lernen (учить) — das Lernen (учёба)
   schwimmen (плавать) — das Schwimmen (плавание)
   sprechen (говорить, разговаривать) — das Sprechen (разговор)
   schaffen (создавать) — das Schaffen (создание)
   lachen (смеяться) — das Lachen (смех)

   Übung 6
   die Tochter (дочь) — das Töchterchen (дочурка)
   der Tisch (стол) — das Tischchen (столик)
   das Tier (зверь) — das Tierchen (зверёк)
   der Fluss (река) — das Flüsschen (речушка)
   der Hut (шапка) — das Hütchen (шапочка)
   die Maus (мышь) — das Mäuschen (мышка)
   die Blume (цветок) — das Blümchen (цветочек)
   der Hund (собака) — das Hündchen (собачка)
   das Wasser (вода) — das Wässerchen (водичка)
   die Mutter (мать) — das Mütterchen (маменька)
   der Vater (отец) — das Väterchen (папенька)
   das Mädel (девочка) — das Mädelchen (девчушка)
   das Brot (хлеб) — das Brötchen (булочка)

   Übung 7
   das Dorf (деревня) — das Dörflein (деревушка)
   der Tisch (стол) — das Tischlein (столик)
   das Buch (книга) — das Büchlein (книжечка)
   der Ring (кольцо) — das Ringlein (колечко)
   die Frau (женщина) — das Fräulein (девушка)
   der Mann (мужчина) — das Männlein (юноша)
   der Baum (дерево) — das Bäumlein (деревце)
   der Vogel (птица) — das Vögelein (птичка)
   das Haus (дом) — das Häuslein (домик)
   die Blume (цветок) — das Blümlein (цветочек)

   Übung 8
   drei (три) — das/der Drittel (треть)
   vier (четыре) — das/der Viertel (четверть)
   fünf (пять) — das/der Fünftel (пятая часть)
   acht (восемь) — das/der Achtel (восьмая часть)
   neun (девять) — das/der Neuntel (девятая часть)
   zehn (десять) — das/der Zehntel (десятая часть)
   zwölf (двенадцать) — das/der Zwölftel (двенадцатая часть)
   zwanzig (двадцать) — das/der Zwanzigstel (двадцатая часть)
   hundert (сто) — das/der Hundertstel (сотая часть)

   Übung 9
   deutsch (немецкий) — das Deutsch (немецкий язык)
   belarussisch, weißrussisch (белорусский) — das Belarussisch, das Weißrussisch (белорусский язык)
   englisch (английский) — das Englisch (английский язык)
   französisch (французский) — das Französisch (французский язык)
   russisch (русский) — das Russisch (русский язык)
   chinesisch (китайский) — das Chinesisch (китайский язык)
   japanisch (японский) — das Japanisch (японский язык)
   bulgarisch (болгарский) — das Bulgarisch (болгарский язык)
   dänisch (датский) — das Dänisch (датский язык)
   schwedisch (шведский) — das Schwedisch (шведский язык)
   portugiesisch (португальский) — das Portugiesisch (португальский язык)
   spanisch (испанский) — das Spanisch (испанский язык)
   serbisch (сербский) — das Serbisch (сербский язык)
   kroatisch (хорватский) — das Kroatisch (хорватский язык)

   Übung 10
   weiß (белый) — das Weiß (белый цвет)
   schwarz (чёрный) — das Schwarz (чёрный цвет)
   blau (синий) — das Blau (синий цвет)
   grün (зелёный) — das Grün (зелёный цвет)
   gelb (жёлтый) — das Gelb (жёлтый цвет)
   grau (серый) — das Grau (серый цвет)
   rot (красный) — das Rot (красный цвет)
   braun (коричневый) — das Braun (коричневый цвет)

   Übung 11
   die Kenntnis (знание), das Ereignis (событие), die Bitternis (горе, горечь), das Erlebnis (опыт), die Finsternis (темнота, тьма), das Gefängnis (тюрьма), die Besorgnis (забота), das Erzeugnis (продукт), das Geheimnis (секрет, тайна), die Erlaubnis (разрешение), die Wildnis (дикая природа), das Gedächtnis (воспоминание), das Zeugnis (доклад, улика), das Fäulnis (гниль, упадок), das Bildnis (портрет, скульптура), die Erkenntnis (открытие), das Ergebnis (результат)

   Übung 12
   der Held (герой), der Direktor (директор), die Braut (невеста), die Espe (осина), das Vieh (скот), das Obst (фрукты), der Mond (луна), der Planet (планета), die Kirsche (вишня), die Meise (синица), das Blei (свинец), das Madrid (Мадрид), die Krim (Крым), der Orion (Орион), der Kiefer (челюсть), der Sekt (шампанское), die Motte (моль), die Mimose (мимоза), der Ozean (океан), der Minister (министр), die Nichte (племянница), der Brocken (ломоть), der Stern (звезда), die Krähe (ворона), das Kupfer (медь), die Donau (Дунай), der Nachmittag (обед), der Kuckuck (кукушка), die Witwe (вдова), der Malachit (малахит), die Linde (липа), die Narzisse (нарцисс), der Adler (орёл), die Magnolie (магнолия), der Hecht (щука), der Meteor (метеор), der Flamingo (фламинго), der Bräutigam (жених), die Wanze (клоп), der Kalk (сода), die Kamille (ромашка), die Pappel (тополь), der Groschen (грош), der Zyklon (циклон), der Weinbrand (бренди), die Weide (ива), das Budapest (Будапешт), der Hengst (конь), der Hai (акула), die Gans (гусь), der Hurrikan (ураган), der Peugeot (Пежо), die Aprikose (абрикос), das Eisen (железо), der Jupiter (Юпитер), der Ahorn (клён), die Mark (марка), der Schnee (снег), der Affe (обезьяна), die Dohle (галка), der Neckar (Неккар), die Lärche (лиственница), die Lerche (жаворонок), der Toyota (Тойота), die Amsel (чёрный дрозд), der Saturn (Сатурн), der Schwan (лебедь), die Kastanie (каштан), die Wespe (оса), die Espe (осина), die Pute (индейка), der Schilling (шиллинг), der Reif (иней), der Uhu (филин), die Eule (сова), die Mosel (Мозель), der Mercedes (Мерседес), das Kamel (верблюд), die Elbe (Эльба), der Topas (топаз), die Ameise (муравей), der Whisky (виски), die Arktis (Арктика), die Pfalz (Пфальц), der Merkur (Меркурий), die Weintraube (виноград), die Aubergine (баклажан), das Mexiko (Мексика), der Dill (укроп), der Frost (мороз), die Brise (бриз), der Kürbis (тыква), das Veilchen (фиалка), der Flieder (сирень), die Heidelbeere (черника), das Schweden (Швеция), der Westen (запад), die Petersilie (петрушка), der Kaffee (кофе), der Rettich (редька), die Zuckermelone (дыня), der Pfirsich (персик), die Ziege (коза), der Opal (опал), der Kranich (журавль), die Kama (Кама).

8

Най-различни темички за първи път


Темички, които съм виждала на друго място, а то вече го няма, а темичките ги имам. :D Ето ви ги да се обогатите с най-различни темички за първи път в историята на този форум.

Прави ли ни виртуалното контактуване неграмотни?

Кой къде учи?

Как се пише есе?

Как е правилно - "мен" или "мене"?

Необходимо ли е висшето образование?

От къде какъв се излиза?

Колко са важни родителите?

Любим предмет в училище?

Къде не трябва да се учи?

Има ли качествено образование в България?

Правописът - жалкия довод на лишените от интелект?

Желаете ли децата ви да изучават религия?

Книгите - какво запомнихте от тях?

Коя е последната книга, на която попаднахте?

Когато имам време може да предоставя още. 8)

9
Other languages / Македонски вицеви
« on: September 16, 2018, 10:27:43 PM »

Македонски вицеви


Македонски вицеви:

Бабо, сакаш ли да ти направам Фејсбук?
– Направи внучко, само без сол.


Умира Фидел Кастро и со чадор доаѓа до пред рајските порти. Таму Свети Петар му вели:
– Седнете, почекајте да видам каде имаме резервирано место за вас.
Гледа Свети Петар во главниот список Фидел го нема, го нема ни во дополнителниот список. Што да прави, луѓе умираат во толпи, рајот преполн со народ, пик сезона е. Му вика на Фидел:
– Ништо не можам да направам пријателе, туку ти спушти се во пеколот да видиш што ќе направиш.
Оди Фидел Кастро во пеколот и таму го чека Луцифер со широко раширени раце за добредојде.
– Здраво живо, одамна те чекаме овде. Ти имаме спремено соба со сите салтанати. Жени, цигари, комар, текила. Туку ајде да седниме да се напиеме по една за добредојде.
Седнале Луцифер и Фидел, јадат, пијат, прават муабет за животот, кога одеднаш Фидел се сетил дека си го заборавил чадорот кај Свети Петар. Луцифер му вика седи ти јас ќе средам. Вика две ѓаволчиња и им вели:
-Тркнете набрзина до рајот да го земите чадорот од командантот Фидел.
Одат ѓаолчињава во рајот, стигнуваат пред рајските порти, арно ама на Свети Петар му завршила смената и рајот бил затворен. Се мотаат ѓаолчињава наваму-натаму не знаат шо да прават. Да се вратат без чадор во пеколот не ја бива. Луцифер ќе се налути ќе ги свари. Мислат, мислат и решиле да ја преминат оградата.
Преминувајќи ја оградата од другата страна ги гледаат два Архангели, задолжени да ја чуваат границата и едниот му вика на другиот:
– Види, види што се дешава! Сѐ на сѐ 20 минути Фидел Кастро е во пеколот, а веќе почнаа да доаѓаат кај нас бегалци!



- Што му се дава на слон кога има пролив?
- Многу место.



– Докторе, ја повредив раката, што треба да правам?
– А, ништо оваа мора да се отсече.
Трпе избегал од ординацијата и отишол кај друг доктор да се пожали.
– Докторе, ја повредив раката, отидов кај еден ваш колега и тој сакаше да ми ја отсече!
– Како ќе ја отсече?! Еве испиј ги овие апчиња и по недела дена сама ќе падне.



- Што е врв на машката верност?
- Три пати се преженува, а цело време има иста љубовница!


Полицаец застанува бабичка од 89 години и и вели:
– Па добро госпоѓо, зошто возите толку брзо?
Бабата: - Ма дај пушти ме, дур сеуште памтам кај сум тргнала!


Во школо учителката го прашува Трпе да наброи неколку славни личности:
- Па учителке, Роналдињо, Бекамп, Анри...
- А ти си читал за Пикасо, Моцарт ...
- Не, не, резервите не ги знам, учителке!


;D :) ;D :) ;D :) ;D :) ;D :) ;D :) ;D

10
Other languages / Царичина дупка
« on: December 17, 2017, 11:51:30 PM »

Интересно инфо за Царичина дупка


Царичина дупка. Много интересно.

Никой не може да забрани на хората да вярват в каквото си поискат, но сляпата вяра често надминава всякакви разумни граници. През 1990 година група екстрасенси, начело с Димитър Сираков, успяха да убедят част от ръководството на генералния щаб на българската армия, че в землището на село Царичина е заровено съкровище с извънземен произход. По указания на екстрасенсите и въображаемите им “извънземни приятели” военните започнаха близо двегодишни изкопни работи, в резултат на което бяха направени 185 метра подземни галерии на 65 метра дълбочина. Около Царичина дупка (както по-късно я нарекоха журналистите) се разигра истинска параноична треска. Обектът веднага бива засекретен и се води като таен научен експеримент. Само че без участието на учени! Сменят се три правителства и трима военни министри, без някой да разбере какво всъщност става в Царичина. Най-накрая журналистите надушиха скандала и секретният балон се спука като сапунен мехур. Назначена бе научна комисия от специалисти, която да провери фактите. Оказа се, че факти няма! Имаше само голословни твърдения на екстрасенси и контактьори. Тогава всеки нормален човек се запита - как така висши военни офицери, натоварени с управлението нашата армия, са повярвали в един очевиден абсурд? Обществото и журналистите не намериха отговор на този въпрос. Случилото се в Царичана  е изключително нагледен пример за механизмите на възникване на вярата. За това ще се опитаме да вникнем в психологическия аспект на проблема и да потърсим верния отговор.

В основата на всяка вяра стои някаква благородна идея, подкрепена с доказателства, които често пъти нямат пряка връзка с нея. С необикновените си лечителски и диагностични способности Димитър Сираков беше спечелил доверието на група офицери от генералния щаб. Според неговата “теория” обаче тези способности се дължаха на извънземни сили. Отначало хората приемаха с известни резерви изумителните тези на Сираков, но виждайки “чудесата”, които извършва екстрасенсът, постепенно започваха да му вярват. Митко беше сладкодумен разказвач, голям оратор, патриот и хуманист. Липсата на корист (Сираков не взимаше пари за лечението) и патриотичните му възгледи отхвърляха всякакви сенки на съмнение в неговата почтеност. Приказките на Сираков звучаха много убедително и въздействащо в условията на тогавашната икономическа, политическа и идеологическа криза. Военните по това време (особено висшият офицерски състав) бяха със задължително комунистическо възпитание. Събитията след десети ноември 1989 г. поставиха тези хора в истински идеологически вакуум. Комунистическият мироглед е рухнал. На неговото място все още не е застанала друга идеологическа платформа, която да обедини българското общество с нови идеали и нова ценностна система. В такъв момент “теорията” на Митко Сираков се явява като единствена спасителна алтернатива. Екстрасенсът обединява комунистическите идеали, религиозните вярвания и научно-техническия прогрес в една обща идеология, на чийто връх стои измислена от него извънземна цивилизация. Философията на Сираков е пропита от човеколюбие, оптимизъм и вяра в светлото бъдеще на човечеството, което ще бъде постигнато чрез сътрудничество с напредналите извънземни.
В такъв момент от асоциация “Феномени” пристига съмнително съобщение, че в Царичина е заровено много злато. Военните се консултират със Сираков и други екстрасенси, които са сугестирани от идеята, че в землището на селото ще открият съкровище с огромна стойност. В търсенето на “златния телец” се включват и “извънземните приятели” на контактьорката Елисавета Логинова. Първоначалната патриотична идея за златно съкровище, с което ще се изплати външният дълг на България, постепенно бива изместена от по-глобалната теза за спасяване на цялото човечество, чрез откриването на огромни знания, заровени от извънземните край землището на селото. Така митът за “феномена” Царичина добива напълно завършен вид. Имаме налице благородна идея, имаме и необходимите доказателства в лицето на “чудодейните” способности на екстрасенсите. При това положение на вярващите не им остава нищо друго освен да хванат кирките и да се заловят за работа.
Разигралата се психологическа драма се превръща в нещо като пародия на сериала за досиетата Х. Само че с напълно реални последствия. Военните са хора, свикнали на строга дисциплина и подчинение на висшестоящите инстанции. Политическата обстановка по това време е много комплицирана. От една страна, Варшавският договор се е разпаднал, скъсали сме с Русия, а от друга страна, военният блок на НАТО все още не е склонен да ни приеме. Тогава на екстрасенсите им хрумва спасителната идея да свържат нашите военни с “щаба на извънземните”, за да преминат на директно подчинение на най-висшестоящата инстанция в галактиката! Водени от тези патриотични помисли, екстрасенсите предлагат услугите си на армията за “телепатични” контакти с “космическите ни събратя”. Така чрез тяхното посредничество група офицери от нашия генерален щаб “преминават” на пряко подчинение на силите на “централното космическо командване”. Всеобща еуфория обхваща малкия им колектив. Каква велика чест за майка България - първи да приобщим човешкия род към братството на галактическия разум! Патриотичният градус е толкова висок, че те кръщават безумното си начинание с дръзкото име операция “Слава”!
Опиянението и възторга обаче не траят дълго. Новият ни “велик покровител” поставя строги изисквания пред офицерите. Първоначално изкопните работи са започнати от войници, но “извънземните” не са доволни от този факт. На поредния сеанс за “телепатична” връзка те дават изрични разпореждания: “В дупката прост войник не трябва да влиза! Вие сте избраните и вие лично трябва да продължите изкопните работи.” Тонът на извънземните не търпи възражения и висшите военни офицери запретват ръкави и хващат кирките и лопатите. Те все още не знаят, че ги чака двегодишен изтощителен физически труд. Обектът е ограден с телена мрежа, а войниците са изпратени да го охраняват. (Скоро сред населението плъзва слухът, че някъде из балкана има секретен обект, където войниците пазят, а офицерите копаят.) Изкопните работи са изцяло ръководени от “извънземното командване”, което непрекъснато сменя посоката и дълбочината на тунела - три метра надолу, два настрани, пет наляво. Дупката започва да прилича на безразборна къртичина. Когато офицерите разбират, че не му се вижда краят, се примолват на “извънземните” да разрешат на войниците поне пръстта да изхвърлят. След специално “космическо съвещание” новите началници се съгласяват на този компромис.
Чувството на съмнение и разочарование непрекъснато разяжда колектива, но войнските качества надделяват - строгата военна дисциплина изключва всякакво неподчинение на заповедите на висшестоящите. Все пак военните не са вчерашни и решават да се консултират с независими експерти. Но вместо към съответните учени и специалисти офицерите се обръщат за помощ и съвети към други екстрасенси. Отново успяват да ги сугестират и получават утвърдителни отговори: “Да, в Царичина има нещо. Продължавайте да търсите.” - Мъдро ги съветват разни капацитети от екстрасенската гилдия. Неволята ги отвежда дори при Ванга, която също им вдъхва кураж. Няма как. Трябва да се копае - за честта на пагона, за съдбините на България и за благото на цялата миролюбива общественост! В края на краищата е заложена на карта съдбата на планетата. Извънземните им обещават да намерят кристална пирамида, в която са закодирани колосални знания. Те ще ни помогнат да спасим България от трета национална катастрофа, да намерим нови енергийни източници, да затворим озоновата дупка, изобщо ще решим всичките проблеми на света.
Опиянени от тези “факти”, офицерите витаят в измислената си реалност, загубвайки ясна представа за действителността. Те не могат да разграничат тезата от факта. Фактът в случая са твърденията на екстрасенси и контактьори, че провеждат телепатични разговори с представители на чужда цивилизация, а това, което те преразказват от името на небесните си събеседници, е теза - твърдение с недоказана състоятелност. Никой не си задава логичния въпрос защо извънземните не споделят ценните си знания директно (по телепатичен път) с контактьорите, а трябва да ги търсим под земята? Вместо това обаче “космическите ни събратя” бълват (чрез устите на екстрасенсите) фрапиращи небивалици. Един от бисерите им е твърдението, че в цялата Вселена се говори на български език, защото той бил най-съвършения. Само в някои отдалечени кътчета на галактиката (в дълбоката провинция) се говорело и малко латински. Като потвърждение за великия ни произход, под пирамидата с информация в Царичина били заровени и костите на първия човек, който естествено бил българин!

Подобни твърдения отдавна са престанали да ме учудват. По време на дългата ми работа с екстрасенси съм се наслушал на къде по-големи глупости. Но никога не съм бил свидетел на толкова лековерна и безкритична аудитория при това от такъв висок ранг. Сред главните действащи лица в царичинската епопея се открояват имената на ген. Динев, ген. Радньо Минчев, полк. Наплатанов, полк. Цвятко Кънев и др. Някои от участниците в изкопните работи още вярват в “святото си дело” и недоумяват, защо се появява някаква неканена от тях научна комисия, която ги подлага на психиатрични прегледи и враждебно им нарежда да спрат благородната си работа. Полковник Цвятко Кънев дори издаде книга, в която подробно описва одисеята около дупката. Въпреки че цялата книга, от кора до кора, е пропита със съмнения и разочарования, авторът окачествява Царичина като феномен и заклеймява учените, журналистите и другите “тъмни” сили, които са попречили на патриотичните им пориви. В интервю по националната телевизия той заяви: “Тепърва ще се говори за феномена Царичина.” Аз също съм съгласен, че Царичина е феномен и за него наистина трябва да се говори, но като феномен на човешката глупост. От него можем да извлечем много поуки и заключения - за механизмите на възникване на вярата, за цената на лековерието, за обратната страна на медала на феномена екстрасенс, за манията за секретност, за интелектуалния потенциал на българската армия и за още много други деликатни теми.
В интерес на истината обаче трябва да сме снизходителни към участниците в царичинската епопея. Не можем да съдим военните за безкористната им постъпка, защото те са били водени от благородните намерения да спасяват човечеството. И в края на краищата са заплатили за глупостта си с двегодишен доброволен каторжен труд (през това време не са ползвали дори полагаемите си отпуски). Не можем да обвиним и екстрасенсите в съзнателно заблуждаване и дезинформация, защото те не са в състояние да разграничават обективната реалност от своите фантазии.
Днес, години след като случаят отшумя, около печалната слава на Царичина дупка продължава да процъфтява местен фолклор. Хората не вярват на официалните опровержения и смятат, че за пореден път военните и правителството са скрили истината (както в сериала за досиетата Х). Не е възможно - смятат някои - толкова време военните да ровят без основателна причина. След като само офицери са копали, значи обектът е бил толкова секретен, че ги е било страх войниците да не видят нещо. Подобни разсъждения продължават да подклаждат духовете около злополучното софийско село. Мълвата за чудодейните свойства на Царичина придобива най-неочаквани измерения. Дори пристигат хора от чужбина, за да се “лекуват”, лежейки върху зазидания вход на дупката. Нищо чудно мястото да се превърне в туристическа атракция. След като в центъра на Пловдив отново стърчи паметника на Гюро Михайлов, редно е да се замислим дали да не издигнем един още по-внушителен монумент в Царичина, увековечаващ човешката глупост и безсмисления подвиг.
Случаят в Царичина е много показателен и трябва да служи за урок на бъдещите поколения. Представете си какво би станало, ако екстрасенсите бяха отишли в щаба на ракетни войски и бяха започнали да дават наставления за ракетни удари по предполагаеми враждебни извънземни обекти на територията на съседни държави! Царичина дупка е най-голямото петно в репутацията на нашите екстрасенси, както и едно от най-големите падения в историята на българската армия. Едва ли по света има друга държава, чийто генерален щаб две години да е изпълнявал нареждания от “извънземни”.

... Още в: http://www.info-universe.net/otkasi/12-tzarichina-dupka

11
Other languages / Пожелания за Осми март (8 март)
« on: November 20, 2017, 12:28:27 AM »

Пожелания за 8 март


Пожелания за 8 март. Не намерих такава тема, затова ще отворя тази да споделя пожеланията, които имам.

Оригинални пожелания за осми март. Изпратете поздрав на вашата жена, приятелка, състудентка, съученичка или зарадвайте своята майка, баба, прабаба, прапрабаба с подходящо пожелание по случай Деня на жената (8 март).
***
Честит 8 март!
Днес ти пожелавам всичко най-прекрасно,
а довечера ще те обичам страстно.
Любовта моя, ще е вечно твоя.
***
Скъпа моя любов, бъди все така красива и нежна!
Ти си това, което ме кара всяка сутрин да ставам с усмивка и да бъде щастлив!
***
Бъди все така красива, весела, игрива,
винаги засмяна и с любов обляна!
Честит 8 март, любима!
***
Честит осми март!
Бъди силна и горда и винаги продължавай напред и нагоре!
***
Честит 8 март!
Ти си най-красивото, което съм виждал и най-хубавото, което ми се е случвало.
Бъди все така обичаща и нежна!
***
Очите ти от щастие да греят,
в сърцето ти любов да затрепти
и всички птички на света да пеят,
защото днес празнуваш ти!
***
Честит празник, мила!
Нека цветя обсипят пътя твой към успехите и любовта!
***
За мен ти си цвете – красива, нежна и ухаеща на хубаво. Обичам те!
***
Ти си стихия любовна, вятър нежен и полъх ухаен.
Честит 8 март!
***
Бъди горда и уверена жена.
Ти заслужаваш уважение и почит
за всичко добро, което си направила.
Продължавай все така напред
и успехите ще продължат да идват.
И най-важното, помни, че винаги има някой,
който силно да те обича!
***
Бъди мила и добра,
вярвай в любовта,
бъди горда за това,
че си истинска жена.
***
Бъди красива като цвете,
бъди нежна като полъх,
бъди сияйна като звездите
бъди успешна като жена.
***
Какво ли да ти пожелая?
Нали е твоя младостта,
а нищо по-добро не зная
от нея и от радостта.
Бъди добра, бъди щастлива,
върви с една звезда в нощта!
И нека никога да не заспива
смехът на твоята уста!
***
Искам да ти каже нещо,
обичам те безкрайно много,
обичам твоята усмивка,
обичам те, това е всичко!
***
Нека на 8 март най-голямата ти съкровена мечта се сбъдне и всеки следващ ден да бъде благословен!
***
Жени, недейте да остарявате!
Никога не се предавайте!
Бъдете като люляков цвят,
макар, че прецъвтява, не
губи своя аромат!
***
Нека да бъдеш обичана!
Да се гордееш, че си
жена и да показваш своята
красота! Да не се спираш
пред нищо и да имаш
всичко! Честит 8-ми март!
***
Слънчице мое! Пожелавам ти
днес да грееш най-силно, защото
имаш празник! Да сложиш на лицето
си твоята чаровна усмивка и да се
чувстваш като богиня!
Честит 8-ми март!
***
Любовта ми към теб ще е
вечна! Днес празника ще ти
честитя и с много любов и
нежност ще те даря! Честит
8-ми март, любов моя!
***
Женската красота е несравнима!
Тя на всеки мъж е любима! Желая
ти днес на нечий мъж да си любима
и много подаръци да има!
***
Не се обръщай назад! Погреби
миналото! Гордей се със своето
настояще и вярвай в своето бъдеще!
Вярвай в себе си и помни, че си жена,
за да правиш хората около теб щастливи!
Честит 8-ми март!
***
Днес, на 8 март моля Бог да те закриля!
Никога от мен да не те отнема, защото
ти си моята любима и аз без теб не мога!
Честит празник, мила!
***
Любов! Това е, което изпитвам
към теб! Днес ще ти го покажа
и с красив подарък ще ти го докажа!
Честит 8-ми март!
***
Любов моя! Моята любов ти
дарявам и с цялата си
нежност те дарявам! Честит
8-ми март!
***
Любовта ми към теб ще е
вечна! Днес празника ще ти
честитя и с много любов и
нежност ще те даря!
Честит 8-ми март!

12
Psychology / Happiness
« on: October 15, 2017, 02:06:43 AM »

Happiness


Social happiness

"The desire for happiness is the engine of any human activity. This is the main goal of human life. From the cradle to the grave we are mostly looking for happiness in many different ways. We are so obsessed by the desire for happiness that we want to be happy not only in this life but also in the next, which clearly shows in concepts such as heaven, reincarnation, nirvana etc.
But what is happiness in itself? Sometimes we are happy when we have a girlfriend, but sometimes we are happy when we get rid of her. Tricky, yeah?
And may be at this moment it would be appropriate to say that happiness should not be confused with pleasantness. This, of course, does not mean that happiness is not  pleasurable. On the contrary, happiness always is. But not every pleasant thing brings happiness.
When we say ��?Facebook happiness’ we actually mean an experience of happiness, which is strongly influenced by our Facebook activity and the Facebook activity of others. In this book it will be discussed what the connection between Facebook and our happiness  actually is and why this connection is so important. We will talk about the different ways how proper social communication in the biggest social network in the world may make us happier.
Great philosophers throughout the whole human history teach us that everything  composed of conditions will be lost. But this also means that everything which is subject to conditions can be created. And this is very inspiring because it means that happiness is actually in our hands. It turns out that what we think, say and do today is in the very base of what will happen to us tomorrow. In that way we should be very aware of the fact that knowledge is one of the main things that helps us to avoid suffering. And it is logical. If we encounter knowledge that brings suffering, it is obviously not in-depth knowledge.
Here is an example: According to statistics, quite unexpectedly, it appears that the most unfortunate among Americans live in California and Florida. As you probably know, these are the most beautiful and congenial parts of the U.S. There is almost no temperature change throughout the year, the ocean is always pleasantly warm etc. But obviously this is not enough. Apparently, happiness does not lie in the external conditions, but in our mind. And the state of our mind is largely predetermined by the quality of our social communication.
Each of us is smart enough to give an intelligent explanation why we do not always manage to be happy. Actually, the more intelligent we are, the more easily we find reasons why something cannot be done. And often, sharing such point of view, we are able very convincingly to prove it to ourselves that happiness is impossible. But there are interesting studies, such as that one, recently done also in the U.S., which shows that if our neighbours are happy, our chance to be happy increases by 36%. And an interesting question arises: – What does my neighbours’ happiness has to do with me? Curious, isn’t it?
 The truth is that every one of us takes their decisions by themselves, we always have the freedom to make them and we always use this freedom, even if we don’t realize it.  Indeed, whether we like it or not, our happiness depends entirely on us. That’s why we must have the courage to accept the effect of our thoughts, words and actions, whatever it is,   and have enough wisdom to realise that we are those who are able to change our lives the way we wish. And one brilliant idea that we can come up with is to analyse and rethink our social communication.
 Happiness, in fact, is a worthy contender for containing meaning of life. And if  everyone of us, in one way or another, keeps trying to avoid suffering and be happy, then probably the meaning of life is to be happy. And not just happy from time to time or for a while but most of the time, and even always. So how to achieve this lasting happiness?
One of the greatest, but somehow quite incomprehensible truths about life, is that our personal happiness is largely based on the happiness of others. There is not a person on Earth who feels happy while everybody around them is unhappy. This is simply not possible. In this sense social networks are actually very important. Facilitating communication and elevating it to quite a new level, they give every idealist  the chance to bring more happiness to the world. If we use phenomena like Facebook properly, we can contribute significantly to the happiness of those around us, and from there increase the richness of our own life. When we understand that our happiness does not lie mainly in material things, but in our skilled  communication with the others, the world fills with potential and starts to look very different. We begin to understand that to compete with others for glory, wealth, youth and beauty is something that has its momentary appeal, but as a whole it is pretty pointless. Nobody can be forever young, glory passes, beauty withers, and wealth is pleasant, but  does not bring happiness in itself. Even if we buy a Ferrari, but have no friends to share the joy with, it is somehow not the same. If one opens with an understanding to meaningful communication,  they cease to consider life as depressive and poor and begin to experience happiness more often and in a deeper way."

It is ticking…

"When we are in Facebook, time often passes unnoticed. And sometimes it changes from pleasant experience to meaningless experience, and even to unpleasant experience. Especially when we are hanging about in front of the computer until 4:00 in the morning, with drooping eyelids, looking at things that we are no longer able to see and clicking on things that we can no longer understand. The reasons for such unhealthy behavior might be many, but one main reason is our habit to get distracted. And if we start to watch ourselves and others, we will understand soon enough that when we speak about “distraction”, it is just a matter of habit.
If we get distracted when we experience our fresh moments, when we are alert and fit, we may think it was by accident. But when we are suffering from fatigue or are under stress, and instead of taking a break or just relax, we open Facebook at 3 in the morning and strain our eyes, ears and nerves even more, then we should get it clear, that the pursuit of distraction is not a coincidence, but a habit. And sometimes we are under the delusion that thus we are resting. And since the habit of distraction is very strong, sometimes life can pass us by quite meaninglessly. Only if we act responsibly, having a better understanding of how we spend our own time on Facebook and mostly enjoy the freedoms and opportunities that we have there, we will achieve lasting happiness.
It’s no use wasting one’s time in any situation. Very often we tend to overestimate the importance of certain activity which is obviously a total waste of time. We tend to deceive ourselves that what we do is important to us and, in some more sophisticated cases, that it is even important to others. If it really was, it wouldn’t have been that bad. But when we are just looking for an excuse for wasting our time, then we are not useful for anyone.
Time is rare and precious resource. In fact, it is the most valuable thing one may have. And this is logical. If we were in the state before birth or after death, any other resources we have, would not be of great benefit. Whatever opportunities and prospects reality offers us, if we do not have time to absorb and implement them, they practically will not exist for us.
It is therefore important to value our time and especially our leisure time. Modern people know perfectly well that rest is actually part of work process and proper recovery is directly related to the intelligent use of leisure time.
In this regard, spending hours in our favourite social network is often stressful, and the large amount of impressions and emotions which we absorb there put extra pressure on our subconscious. Things get more complicated if these hours are at night and almost dangerous if they are after midnight.
Information overload, especially late at night, is not always a manifestation of common sense. Of course, sometimes there are moments in life, related to our profession, our education, or other meaningful activities, when we do not even sleep at all, if circumstances force us. But the one and only aimless clicking in Facebook is just a waste of time.
In fact, sometimes it is not so easy to judge when we are wasting time on Facebook and when we are not. And since each person is unique and the scenarios in which everyone of us takes part are many, it is very difficult to define clearly what is “wasted time” on Facebook. But despite the diversity of our social life online, there are enough common features which make us understand whether our social communication is useful or not.
For example, it is unwise to use Facebook during working hours, when we haven’t finished our work for the day. This might undermine our professional efficiency and lead to complications in communication with our bosses or clients. In fact, if we use Facebook during working hours only after we have done our duties qualitatively, we will find that our social communication will improve before we know it. The reason is in the inspiration that everyone gets from the sense of satisfaction from a well- done job. It permeates our thoughts, words and actions, effectively transforms the accumulated negativity in our minds, and gives us greater access to our infinite potential. Thus, on a practical level, we begin to speak and do more meaningful things on Facebook and effectively achieve higher levels of happiness.
It should also be mentioned, that if we work for a company in which the use of Facebook during working hours is not permitted, it is not appropriate to violate this restriction. If our need of Facebook communication during the day is great and we find it difficult to function without it, it is better to consider changing our job.
Another interesting tool, which shows us that we have probably been staying too long on Facebook is some lack of freshness of our experience. If there is no freshness in our Facebook communication, it is not because the whole world has faded out, but rather our psyche is already overloaded. At this point it is better to stop. When we do not react quite effectively as a result of fatigue, it is very easy to come into conflict. At such moments the logic of our perception is confused and it is possible certain healthy mental habits to be broken unintentionally. Profound lack of freshness in our communication changes our perception of Facebook. And for the sake of good style, all we have to do is just to stop at this moment.
Distinctive indicator that we are now beginning to waste our time is the emergence of anger in our Facebook communication. And when we say “anger”, it is better to be careful about its appearance both in ourselves and against us. Of course, it makes no sense to pay attention to a random insult. But if we notice frequent expressions of anger or aggression towards us, may be it is wise to give some rest to our Facebook universe.
It is even more recommended to give ourselves a break if we express anger. Unfortunately, we often notice that we are angry only when it is somewhat late. Nevertheless, if we feel that we are angry, we should immediately switch off. Nobody will benefit from deterioration of the social communication, and if we communicate while we are angry, it will come exactly to that. Anger creates fear and expectations, making us weaker and less centred. So, really, in those moments, when we are angry or Facebook community is obviously aggressive towards us, it makes no sense to waste our time there.
The world of Facebook actually has no independent existence. It is entirely created by users and is new and different each second. Although we often perceive it through our senses and concepts as something independent, without us Facebook would be just an unfulfilled potential. And because the freshness, brightness and attractiveness of Facebook really depend on the experience of all users, the way each of us behaves there, is important for us all. From this perspective, wasting our time on Facebook just does not help anyone. Even if we do not go to extremes in communication because of fatigue or boredom, the fact, that at this moment we are not useful to anyone, is not very inspiring. Not adding value is the same as taking it away. Without having any independent nature, our experiences on Facebook emerge from the meeting of a myriad conditions. Here, an intelligent look at the situation will show that most of these conditions depend entirely on us. And if we create these conditions in a healthy way, our chance to be happier on Facebook will grow significantly."

Facebook pride

"Pride is sometimes viewed as something negative and improper, sometimes as a virtue, for example, when we feel joyful pride because the successes of others. But since we are talking about “negative states of mind” in Facebook, it is obvious that we are interested in the “bad” kind of pride.
As St. Augustine once said: “The pride is the love of one’s own excellence”. The idea that we are better than the others is the very base of the pride. Thoughts like “I am so beautiful, and they are so ugly” while viewing photos of the class or “I am so smart, and they are so mediocre” while watching the discussion of our colleagues on Facebook business page of the firm where we are working, are a serious obstacle to achieve lasting Facebook happiness. The reason is that surely there is someone in this world who is smarter, more beautiful, more powerful or better lover than us and if we do not realize it there is a great danger in time to become stiff, sour and contentious. If we often focus on the faults of others at one point most of our Facebook friends will be bad people who annoy us and are good for nothing. We will fall in a situation of ‘social poverty’ and seeing all the people like worthless would deprive ourselves from the wonderful opportunity to be inspired by the good qualities of others and thus develop our own innate abilities. In order to overcome pride in Facebook is useful to try to see others as exciting and interesting by concentrating on their positive qualities. For example, our classmate may be is not so beautiful, but is good in arts and is very kind with pets. Our colleagues may be talk too much on things that they do not understand very well, but still probably are very good in organizing parties and have fun. Thus, we will naturally develop positivism and broadcast of joy and good attitude towards others will create many new reasons our friends in Facebook to love and respect us."

How to develop Love in Facebook

"Happiness in a relationship depends on 30% of the man, 30% of the woman and 40% of the social environment that surrounds them. Every experienced person knows that romantic love can sometimes occur spontaneously, but never develops without the influence of our social relations (look at Romeo and Juliette). Want it or not, the opinion of the social environment of the partner affects how he or she perceives our personality. We begin with questions of “major” importance, such as: “Do his parents like me?”, “Whether her children accept me”? and “Will I get close with his sister?”. Then came summarizing-stabilizing issues such as: “What do his friends think about me? “and “Whether I do well in front of her colleagues? “. And finally come questions frankly neurotic, such as: “Does he likes video that I post on my Facebook wall” and “Why she doesn’t comment my morning post?”
 
Be yourself. This is very important. Each artificial attitude we manifest in the beginning of a relationship just to please our partner later can become a serious test for our relations. The reason is simple – by the time we become tired to sustain behavior that is not natural for us. For example, in the beginning we daily post some nice things on our wall that flatter our partner and demonstrate our good attitude towards him or her. But time passes and as this activity is unnatural for us we begin to reduce it and eventually stop completely. Actually not posting daily is our natural Facebook state, but because our previous attempts to impress our partner, he or she no longer thinks so. For him or her this is a change in your Facebook communication, this change is associated with him or her and this change is in the negative direction for him or her. And here starts the problems.
 
So, be yourself. It makes no sense to artificially prolong the relationships in which there is not enough potential. Of course, this advice does not include the cases where you feel a prompting to do something about the partner that is not habitual for you. In this case this is not a simulation, but development. Sometimes we meet a partner who inspires the emergence of new qualities in us and that is wonderful.
 
Develop self-sufficiency: A relationship becomes difficult when we expect our partner to make us happy. So it is very useful to develop self-sufficiency. Do not weary your partner. There is no need to send him 43 private messages and 36 “Love Lucks” for a day. Any such act of attention on your part requires your partner to respond in some way and if he or she is not in the same mood you risk to remain misunderstood.
 
Give space: Do not go too much into the space of the other. Public declarations of love should be well balanced, especially in the beginning. In the early stages of a relationship when people do not know well enough each other, and do not know exactly what they want from the relationship too much public sentiment can be fatal. In the context of Facebook, this means do not act like Facebook is a theater, you and your partner are the main and only actors, your Facebook friends are the audience and you constantly act out scene after scene, showing different aspects of your romantic relationship. This brings fatigue. Do not be intrusive. Use Facebook fully. If your relationship really gives you a surplus of love – share it with other friends through the 5 Facebook positive acts (coming soon)
 
Keep clear view: It is very useful consciously to maintain a high opinion of your partner. The only way for a girl to become a princess is to make the man beside her to feel like a prince. The same goes for a man too. If we do not appreciate and respect our partner we actually do not really appreciate and respect ourselves, because our partner is one of our choices.
 
Respect the partner: To respect your partner is one of the foundations of healthy and beautiful relationship. Everyone is beautiful by itself and if you fail to maintain that attitude for your partner at least most of the time, then your relationship will be difficult. For example it is not wise decision to make jokes about your relationship in front of your partner, especially publicly. If your connection is already strong it is quite acceptable, but if you still develop your relationship it is not time for this kind of jokes."

Wise judgment

"We must not enter into the soul of a man with muddy shoes. Somehow it is not proper. But in our hectic lives and in our dynamic communication sometimes we did not even realize that we not only have entered without invitation in the private zone of the person in front of us, not only haven’t taken off our shoes, but our shoes are very muddy. And that brings unhappiness.
 
Therefore in our Facebook communication wise judgment must always be leading. Without wisdom, our thoughts, words and actions are not always a tool to help others. And as we have learned, if we are not helpful to others in our Facebook communication, we are not beneficial to ourselves too.
 
Fortunately, wise judgment is a kind of communication activity on Facebook and as such it can be developed. The most direct path to develop it is to apply consistently and unswervingly the five dynamic positive states of mind in Facebook: Joy, Love, Compassion, Confidence and Optimism. Although it is developed through regular practice to develop wise judgment in our social communication takes time. That’s why we have to be patient. And until the time comes when we can judge situations with sufficient wisdom is reasonable to apply meaningful behavior. And to develop faster, with high quality and with a lot of joy with on the way we should conduct our Facebook communication with healthy enthusiasm. And if we do this with enough social generosity wisdom will come alone. Thus our social communication will be formed not only as a means of communication but as a tool that will bring to us a lot of happiness."

How to see the potential in our friends?

"Facebook allows you to have communication in public and in this way encourages openness by allowing more information to be shared spontaneously with different and often unexpected people, which creates new relationships and deepens and strengthens the old ones. This sounds good, but on a practical level, what exactly means the word “friend”?
Actually in Facebook we do not meet with people as they are, but we meet with our own opinion about them. We always look at a person through the prism of our own idea  about him or her. And no matter whether we know him or her for a decade or just for two minutes. And if we have to be honest, we’ll find that our mind often concentrates on the negative side of the person in front of us. And this limits us. Only when we approach a person as a creature, full of potential and when we focus on its strengths rather than weak sides we will create the basis for true friendship. This does not mean to brag or flatter people for qualities that they have not developed or do not show in practice. That would be a lie, people will sense it and will further move away from us. Here we talk about how to help people around us to develop a positive potential, which already occurs in one way or another as we give them the energy of our approval. None of us is stupid and usually we are quite aware which of our qualities is weak and which is strong, whether we admit it or whether even realize it. In this sense, to put people in lower position by “advising” them or nagging them directly what should and should not do, how should or should not behave etc. is childish and sometimes – offensive.
So, do you manage to see the potential in your friends most of the time? And more importantly – how?"

Facebook joy

"We usually behave the way we feel. But it is also true that we feel the way we behave. We all know how few new photos on Facebook can change our mood in seconds, how a simple message “How are you?” by a specific person can stain our day in the colors of the rainbow and how the coffee is somehow better when the number of “likes” under our morning post on our wall constantly increases. Thus the radiation of joy on Facebook, even if sometimes we are not quite so joyful is very important for our happiness in the social network. If you create a habit to be joyful, then the step to create a habit to be happy is small. Our positive state of mind is felt by others, consciously or subconsciously, and according to the emitted emotions Facebook community reacts to us. Therefore, the radiation of joy is so important.
If a person has a lot of joy he easy can pass it to others. Joy in Facebook is somehow contagious. It flows through the space of Facebook, winks to us from pictures and posts, shouts to us from video clips and inspire us through the chat and personal massages. Turn the broadcasting of joy in your Facebook creed and simply will not believe how happy will become your Facebook universe. Post joyous posts, positive images, share the joy of your friends and especially the joy of your enemies. And just never stop! When a person is in Facebook it is much easier to implement the advice “If the life offers you a lemon – make lemonade”! This opportunity is given to us by one of the features of Facebook communication – the space between thought and its manifestation, because of the need for technical transfer of thought from our minds on the Facebook. If we learn to take this opportunity to broadcast as much joy in the social network as we can, our lives will surely be much more joyful and happy."

Angel Todoroff

13
Other languages / Диномания (динозаври)
« on: February 02, 2017, 11:25:26 PM »

За динозаврите


Всеки е имал своята диномания... или почти всеки. :) Имаше преди интересен сайт, в който имаше много информация за динозаврите, подредена по типа динозаври според храненето им и периода, който са населявали. Много четене падаше преди за тях.

Сега за динозаврите, ако обичаш, може да прочетеш повече в тези постове за динозаври (Подлежи на обновяване).

Тук можете да помествате:
- интересни сайтове за динозаври или с подобна тематика.
- повече за еволюцията на динозаврите.
- полезни препратки за динозаврите.

14
Other languages / Първата ми тройка
« on: January 02, 2017, 04:41:55 AM »
Аз не си спомням по кой предмет ми беше първата тройка. При вас по какво беше?

15

Пръстен на настроението; цветове


Нямам сега много време, защото трябва да излизам бързо, но искам да питам някой знае ли повече за пръстен на настроението и цветовете му. А?

Pages: [1] 2 3 4

Your ad here just for $1 per day!

- - -

Your ads here ($1/day)!

About the privacy policy
How Google uses data when you use our partners’ sites or apps
Post there to report content which violates or infringes your copyright.